Vis enkelt innlegg
Gammel 29-03-10, 17:39   #2
Alkazelters
Seniormedlem

Alkazelters sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Et par nybegynnerspørsmål...

Angående beinbygning, så er det en myte at man kan unnskylde lav og høy vekt/BMI med beinbygning. Forskjellene på vekten av beinbygningen mellom forskjellige personer er ikke stor.

De fleste her vil svare at ketose ikke er en skadelig tilstand, men derimot en helt naturlig tilstand kroppen går inn i når den mangler sukker.

Lavkarbo er jo bare en paraplybetegnelse og veldig mange forskjellige kosthold går under denne betegnelsen. Her har du et flott innlegg om egenkomponert lavkarbo:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30771

Selv om ketose regnes som en naturlig tilstand for kroppen, er det etter min mening best å legge seg på et kosthold du kan følge livet ut. For min del er dette et kosthold med rundt 70 gram karbohydrat i døgnet. Vektnedgangen blir nok ganske mye treigere enn på streng ketogen kost, men man får langt fler valgmuligheter i forhold til matvarer, og det er mulig dette kan gjøre det langt enklere å fullføre kostholdet over tid.

For min del har problemer med oppblåst mage forsvunnet etter at jeg kuttet kraftig ned på inntaket av kostfiber. Wolfgang lutz skriver også om dette i boken "bedre uten brød".

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat