Vis enkelt innlegg
Gammel 31-03-10, 15:11   #19
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: PCOS, metabolsk syndrom og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av frk.Harefrøken, her.

når det gjelder p-piller eller ikke så er jeg også imot bruk av det. For samtlige jeg har snakket om som har PCO/PCOS så har vekten skutt i været ved bruk av p-piller.. og fettcellene produserer hormon som igjen kan forverre plagene av PCO/PCOS! jeg tror legene har lett for å tilby p-piller for de tror det er syklusen (eller mangel på sådan) som er det verste for oss.. de fleste leger sliter også med for lite kunnskap om symptomene for PCO/PCOS...

Som tidlegare nemnt, eg trur det kan vere litt individuelt. Eg går til ein endokrinolog som er spesialist på overvekt og diabetes, eg tvilar på ingen måte på kunnskapen hans. Fordi eg hadde ganske kraftige "biverknader" av pcos (spesielt hårvekst) så vart eg sett på ei blanding av tablettar, blant anna Yasmin, fordi det hemmar hårveksten. Det er ganske stor skilnad på meg no og for nokre år tilbake hårmessig. Somme gongar må det medikament til for å få bukt med ting.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat