Vis enkelt innlegg
Gammel 01-04-10, 13:26   #34
Elvi
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2006
Alder: 47
Elvi er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange legger faktisk om livsstilen, istedet for å bruke dette som en diett

[quote=Solange;856746]

Opprinnelig lagt inn av Elvi, her.

Da kom spikeren i kista som stoppet diskusjonen: Med en fortrolig stemme sa hun: Elvi, du vet at det ikke er farlig å være sulten.
quote]
Blir provosert av denne "ovenfra og ned" holdningen vi overvektige blir møtt med, utsagnet rommer alt: "du er er en viljesvak person som ikke tåler å sulte, derfor er du blitt så feit" Hadde det nå enda hjulpet å sulte seg så.....men det har det aldri gjort for meg. Tror vi må leve med ignoranse i mange år enda, men en dag tror jeg noen må bite i seg alle sine bastante påstander om hva som egentlig er sunt!

Det er det mest slitsomme med å ha vektproblemer, ikke kiloene man drasser på, men andre menneskers holdning til deg. Så mange sårendes kommentarer man blir utsatt for og kostholdsråd du ikke har bedt om. Mange håpløse antakelser som at når vi sier neitakk til brød, pasta, potet o.s.v. så finner folk på å si at det er viktigere å ikke spise sukker/fett det er jo det man blir fet av. Da lurer jeg på en ting, hvor dum tror folk at vi overvektige er, selvsagt vet vi at vi legger på oss av sukker, men ikke alle vet at man også legger på seg av raske karbohydrater utenom sukker.

Hun trodde også at jeg satt konstant til bords og spiste og ikke lekte som barn, fordi jeg sa at jeg har vært overvektig hele livet.

Elvi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat