Høy talgproduksjon på LCHF?
Hei!
Jeg har skrevet her inne tidligere om mine hudproblemer. Jeg er slank men spiser lavkarbo bare på grunn av huden (pluss mageproblemene blir borte og jeg får mer energi..osv.. ). Jeg fikk merkelige store kviser dypt i kinnene som brukte lang tid på å gå vekk. Noen av dere mente at det kunne være Rosacea. Jeg har nå spist lavkarbo igjen siden begynnelsen av februar og de merkelige kvisene er borte. Men det jeg har problemer med nå er mye talg i porene. Noen plasser blir det så mye talg at det kommer små klumper i huden. Tror dere at dette vil ta slutt en gang eller bør jeg forandre på noe i kosten? Eller er den beste løsningen å kjøpe gode renseprodukter fra f.eks MD Formulations?
Kostholdet mitt består av egg og bacon til frokost med litt grønnsaker. Tar også 2ss olivenolje til. Kokte grønnsaker med f.eks tunfisk til lunsj, pluss 2ss med Vita Hjertegod. Til middag har jeg kylling eller kjøtt med grønnsaker og noen ss olivenolje til. Grønnsakene jeg spiser er hovedsakelig brokkoli, hodekål, blomkål, løk, paprika og squash. Av og til har jeg salat til istedet for grønnsaker. Jeg holder meg langt borte fra melkeprodukter. Jeg prøver å drikke mye vann men jeg tror jeg maks drikker 1 liter hver dag. Jeg har lest at dere anbefaler mer vann enn dette. Kan det være årsaken til talgproduksjonen? Jeg har iallefall funnet ut at de ekstra spiseskjeene med fett til maten er noe jeg MÅ ha for at ikke kvisene skal komme tilbake.
Jeg føler at jeg snart har funnet oppskriften til pen hud for meg og jeg er takknemlig for råd og tips! 
|