Vis enkelt innlegg
Gammel 03-04-10, 01:41   #26
Chibi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 7
Chibi er på en erverdig vei

Sv: – «Fett-diett» kan gi hjerteinfarkt

Som svar til artikkelen på Aftonbladet ang fett-dietten, vil jeg komme med et absolutt svar (ja! jeg sa det! Absolutt svar!), som ikke er et absolutt svar om dietten kan gi økte kolestrolverdier eller ikke, for jeg er ingen forsker. Men here goes!

I artikkelen på Aftonbladet står det fraser som "Det är mitt intryck", "Hon menar att" og "Och på sikt kan det leda till".
Dette er ikke vitenskapelige uttrykk. Dette er personlige meninger og antagelser, og som nevnt tidligere, har hun bare én pasient å vise til.

Dette er et klassisk eksempel på at media trykker alt som kan skremme folk, skape skandaler eller bare trekke oppmerksomhet. Artikkelen og utsagnene har inget vitenskaplig grunnlag, og bør behandles deretter.

Men som med alle andre drastiske livsstilsendringer er det selvfølgelig viktig å gå til jevnlige sjekker hos fastlegen for å se om du tåler livsstilen eller ikke. Å gå ned fem kilo o.l. på én uke er en stor belastning på kroppen, og man må ta vare på seg selv!

(Man bør selvfølgelig sjekke seg noenlunde regelmessig når man ikke endrer livsstil også, for kanskje man trenger en endring!).

Det var alt.
Ta avisartikler med en klype salt. de har sjeldent rot i noen vitenskap, med mindre de har forskningsresultater å vise til, men dette var kun et intervju

Chibi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat