Sv: 0404 er en fin dag å starte igjen på!
Hei Nutteliten!
Takk for svar og gode ord. 
Jeg gikk ned åtte kilo forrige gang, og det var sånn omtrent det jeg ville. Kunne alltids gått ned fem til, men jeg var fornøyd den gangen.
Jeg gikk ikke fort opp igjen, men når jeg glemte meg og puttet i meg mange boller og slikt...da gikk det sakte, men sikkert opp igjen. Ikke alle kiloene, men nesten. Dette var ene og alene selvforskyldt. Denne gangen er det livsstilsendring på gang. Inget annet funker. Kuren er en kickstart, og så er det en varig endring med mye mer trening og endel færre karbs enn mitt normale kosthold.
Høres ut som vi er i litt samme gate. Du skal ned åtte kilo til, - og jeg tenker jeg skal ned fem-seks med kuren og så trene bort fem-seks til over den-tiden-det-tar.
Trening er det nok lurt å moderere. Alltid bra å trene når kroppen takler det, men høypuls og tunge muskelbelastninger funker ikke for meg på denne kuren. Merker at beina kan bli slitne av trapper enkelte dager! Det er uvant. Dog ikke så rart, når den raske energien er borte for øyeblikket. Jeg går turer med bikkja og trener litt sykling, balansebrett + litt styrke for overkroppen ett par ganger i uka. Ikke mye, men nok. Her er det nok ulike erfaringer, som ellers i livet. Folk reagerer ulike på like ting, og likt på ulike ting. Det viktige er jo å utforske seg selv og hvordan en selv trives best.
Det fine med kuren, for meg, er at jeg vet jeg føler meg så vel når jeg har "kommet inn" i det. Huden blir fin, magen helt rolig og systemet balansert. Når jeg i tillegg går ned kilo, er det verdt å ikke kunne spise frukt og slikt, selv nå i april, når våren er her! Det er en kickstart og stadie 1 en livsprosess for meg. Når jeg har tatt av noen kilo og får begynt å trene skikkelig igjen (har ikke trent i det siste både grunnet ubehagelig følelse å gå på treninga når jeg ikke føler meg bra + altfor liten tid fordi jeg har en sønn, en hund, fulltidsjobb og studier ved siden av), da vet jeg det er lettere for meg å endre meg slik jeg vet jeg har lyst! 
Lykke til ad mass til deg også!
La oss holde kontakten da vel!
Pocahontas
|