Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-10, 21:31   #5
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vekt/vann/muskler/fett

Opprinnelig lagt inn av R0SA, her.

Jeg har en vekt som måler ikke bare vekten, men også vannmengde, muskelmasse, hvor mye skjelettet veier og fettprosent.

Jeg er veldig uvitende om dette og lurer på hva som er ok, hva som er mye, lite, osv. Mest for moro skyld, men det er også greit å ha vite sånn ca.

Jeg vet at man ikke kan stole blindt på slike vekter altså , men det er jo morsomt å ha en liten indikator.

Her er the cold facts.

Kvinne, 32 år Kvinne 40 år
Høyde: 172 cm Høyde: 167
Vekt: 95, 1 kg Vekt: 95.0
Fett: 39,5 % Fett: 44.9
Vann: 44,1 % Vann: 40.3
Ben: 2.8 kg
Muskelmasse: 29,3 kg

Noen med litt mer peiling enn meg som kan gi noen kommentarer til dette? Vet at jeg veier for mye, da.

Her ser du mine talll ved siden av dine! Er noen år siden, da! Ikke at jeg veier mindre nå!
Får ikke lagt dem inn som tabell, det går ikke her!

En kvinnes skjelett veier ca 3 kg, så det stemmer nok.
Muskelmassen derimot, stemmer nok ikke. De fleste kvinner her inne har 12-14kg muskler, så med mindre du konkurrerer i Verdens sterkest eller noe, så......
Tallet er oppgitt med intracellulær væske som må trekkes fra, eller noe sånt!

Her er en tråd der alt dette har blitt utførlig diskutert tidligere!