Sv: Velkommen til spørsmål & svar
Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg begynte egentlig bare å lese meg opp, særlig her på forumet for å forstå hvordan ting hang sammen, og sammen med det gjorde jeg gradvis enkle endringer i kostholdet mitt, som å kutte ned på og etterhvert ut brød og knekkebrød, droppe pasta og ris til fordel for grønnsaker, lage maten fra bunnen selv framfor halvfabrikata etc ...! Det funka for meg, for andre funker det bedre å begynne rett på en kur med bok og opplegg.
Jeg følte meg tryggest da jeg hadde litt kunnskap i ryggen. Jeg begynte med generell lavkarbo i november, og så gikk jeg over til atkins februar året etter, nå er jeg tilbake på generell lavkarbo med all den kunnskapen jeg har om kosthold og ikke minst min egen kropp .
Men les alt du kommer over, selvfølgelig med en viss kildekritikk, det er en kjempefordel og legger et godt grunnlag for å forstå hva du driver med! Finnes også en del bøker som tar for seg lavkarbo på et mer generelt grunnlag. ''Bedre uten brød'' får du lånt på biblioteket, og den er ganske lettlest og enkel .
Lykke til!

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|