Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt? Har faktisk gått opp!
Jeg hadde også en periode der jeg gikk ut og inn av ketose, jeg sprakk gang, på gang. Både for jeg var litt lei av opplegget og for jeg hadde en skikkelig tøff periode på jobb. Etter dette var det skikkelig vanskelig å komme seg i ketose igjen, nå er jeg i ketose (3 uker) men har ikke gått ned men det skyldes nok trening (trener minimum annenhver dag).
Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.
Så jeg tror at trening mange ganger er forklaringen på manglende vekttap...PÅ VEKTA :-)
Igår tok jeg målbåndet fatt. Jeg har gått inn mange cm og nå mangler jeg bare 1/2 cm på å ha nådd det magiske livmålet på 88 cm - wuhuuuuu .
Noen tips:
- Lag deg et lite skjema og før inn målene for liv, hofter, byste, lår legger og overarmer. Følg utviklingen her i tillegg til vekta, det kan gi et lite boost til å fortsette. Vekta er ikke alt. Jeg går aldri på vekta når jeg har mensen for det betyr fort +2kg på vekta, det er jo bare vann men gir fort en nedtur ifht det å fortsette opplegget
- Les boka, sett deg nøye inn i hva du kan spise og finn deretter ting DU liker å spise (masse oppskrifter her på forumet). Det er mye snadder bare man bruker litt tid på det.
- Lag deg en ukeplan for måltider som passer inn i din filosofi.
- Lag deg en plan for trening/aktivitet.
- FØLG PLANENE

- Vei/mål all mat til du lærer å gjenkjenne mengder slik at du har full kontroll på karbene og gjerne omtrent hvor mye fett du får i deg.
- Sett deg delmål på vekt/cm ikke bare det endelige målet. F.eks 5 kg før 17.mai
- Kjenn på hvordan du føler deg både fysisk/psykisk når du sprekker og spiser søppelmat. Jeg hadde en kjempesprekk og jeg ble fysisk dårlig av all drittmaten jeg kasta i meg. Satt meg ned og kjente skikkelig på hvor dårlig jeg var og nå husker jeg det og vil ikke oppleve det igjen, for det var skikkelig ekkelt.
- Og ikke minst - ting tar tid. Ikke gi opp, kom deg i ketose og hold deg der. Spis sunt og fornuftig og tren, det løsner snart

Du må gi ting tid uansett hvilken kostholdsfilosofi du prøver. Dessuten er det en del prøving og feiling for å finne ut av hva din kropp tåler og hvordan den reagerer på ulike matvarer. Søk og les her på forumet, du finner svar på det meste. Hvis ikke spør.
Dette er ingen vidunderkur og alt krever en del arbeid og tenking spesielt i begynnelsen. Jeg har gått ned 14 kg siden november som for mange kanskje ikke er å mye, men kroppen min henger med og ikke minst huden følger også med  Jeg har kasta nesten alle klærne mine for de er for store. Selv om jeg ikke går ned i vekt akkurat nå, har jeg bestemt meg for at nå skal jeg ikke sprekke. Nå begynner et nytt og bedre liv med lavere vekt og sunn, ren mat.
Ikke gi opp og lykke til 
Sist redigert av Lillemy71 : 08-04-10 kl 09:29.
Årsak: Redigering
|