Noen spørsmål rundt diagnosen ME
Var hos legen i går og i løpet av samtalen så det ut til å gå opp et lys for doktodamen. "Du har ME! Selvsagt er det ME!", hun gikk gjennom min alt annet enn korte journal og sa at hun sjelden hadde vært mer sikker på den diagnosen enn nå. Doktordamen ble så ivrig og engasjert at hun faktisk fikk gåsehud 
Noe av det som ble snakket om er ME-klinikk/avdeling i Oslo, noen som har erfaring derfra?
Så snakket hun om at jeg kunne ha godt av noen uker på Totenåsen, høres jo unektlig deilig ut med 3 uker hel-fri, men er det et opplegg der eller "er man bare der"?
Neste som ble nevnt er Cato-senteret... mener jeg har hørt/lest at de bare tar i mot barn/ungdom til type mestringskurs? Noen som vet mer?
Hun ville også henvise meg til psykosomatisk/motorisk fysioterapeut. Etter hva jeg har forstått dreier deg seg om å få kropp og hode til å samhandle, mestring samt å løse opp spenninger? Og lett trening?
En siste ting jeg er nysgjerrig på er hvilke nettsider som er nyttige og lærerike? Har søkt og funnet en del sider, men går ut i fra at det er sider som er bedre og kanskje mer oppdaterte enn andre?
Er det ellers ting som kan være nyttig å vite?
Sist redigert av Charlott : 09-04-10 kl 13:04.
|