Sv: Hjelp til ung mann
Hei og velkommen hit!
Her var det mye å svare på! Skal prøve så godt jeg kan!
Først må dy nok snu om hodet ditt litt eller ganske mye egentlig! Fett er ikke usunt, det er alt sukkeret i frukt som ikke er bra for deg!
Du skal spise deg passe mett hver gang du er sulten!
Når det er sagt, man blir mett på en annen måte uten karbohydrater! Vanesak, blir bedre etter hvert!
Til en voksen/aktiv mann å være spiser du ikke mye i hvert fall!
Kan ikke skjønne at du ikke har kommet i ketose(ketolyse er navnet på kuren). Tester du med stiks? Dersom du drikker mye og er veldig aktiv kan det være du ikke får utslag selv om du er i ketose! Hva sier kjæresten om ånden?
Tacomix på pose inneholder utrolig mye karber! Kan være synderen. Det ligger oppskrift på karbofattig tacomix her inne.
Det kan nok være du kommer til å slite litt i starten av sesongen. På lang sikt er trening i ketose bra fordi man ikke kan gå tom så lenge kroppen forbrenner sitt eget fett, men før kroppen helt har fått taket på å bruke ketoner som brennstoff, kan man føle at man møter veggen temmelig fort!
Du må nesten bare prøve deg frem!
Når dere skal ut, bestiller du feks entrecote med bernaisesaus og ber om å få ekstra grønnsaker i stede for poteter/ris. Ikke noe problem!
Ang bacongull inneholder det mye salt som holder på vann, men det forsvinner jo igjen. Noen mener det blir vel mye proteiner, men jeg tror du er så pass aktiv at det ikke spiller noen rolle for deg!
Pepsi max er "lov", men noen opplever at de ikke går ned om de bruker kunstig søtning, andre tåler det ikke (dårlig mage etc) og noen vil bare rett og slett ikke bruke sånn ting!
Stort sett ser maten din bra ut, men du kan nok med fordel spise mer fett! Kylling feks er jo svært magert. Husl evnt en fet fløtesaus ved siden av, eller min favoritt til kylling, aioli (fra Bjerke)!
Masse lykke til med å møte sommeren uten brysomme tillegg her og der!
|