Vis enkelt innlegg
Gammel 11-04-10, 13:30   #7
R0SA
Medlem

R0SA sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
R0SA er ny på veien

Sv: Hva slags melk bruker dere?

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Et lite spm..... Hvor mye har du lest om ketogen kost? Når de erfarne sier at man ikke kan drikke melk - så vil ikke du kutte ut latte'n..... På ketogen kost skal mesteparten av karbene komme fra grønnsaker - ikke melk, sjokoladeerstatninger osv.

Jeg har lest mye om det, men det er vel et par år siden nå. Jeg spiser svært sjelden sjokoladeerstatninger og annet tull, så jeg kan ikke helt se at det skal være helt krise å feks drikke en dobbel cappuccino som det er svært lite melk i, når en enkel latte med masse fløte i skal være helt greit. Det må kunne gå an å bruke litt skjønn også. Dessuten skal jeg leve oppi dette også, jeg skal være lykkelig og glad, og da kan jeg ikke være helt rigid. Det holder for meg at jeg greier å være i ketose.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg drikker innimellom en blanding av fløte og kokkosmelk som jeg syns er veldig god i latten.
Men så rart at maskinen ikke steamer fløte? På min rancillio silva blir det nesten krem... Hva slags maskin/stemaer har du?

Jeg har en Nespressomaskin med automatisk melkestimer på. Når jeg prøver med fløte så kommer det ikke noe ut av slangen, det tykner seg veldig i røret, antar jeg. Kan kanskje prøve med en blanding av h-melk og fløte, se om det funker.

Jeg drikker max en kopp kaffe om dagen, så jeg kan ikke se at dette skal være helt ødeleggende for min vektnedgang.

Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat