Vis enkelt innlegg
Gammel 11-04-10, 22:18   #6
hildabakk
Medlem

hildabakk sin avatar

Medlem siden: May 2006
Hvor: Akershus
hildabakk er ny på veien

Sv: Vekttap på ketolyse, først og senere

Nå leste jeg akkurat NÅ litt på ketolyse.no... der sto det:
"Etter seks måneder bør du ta en pause på 3 måneder før du ev. gjenopptar kuren. I denne perioden bør du stabilisere vekten (les "når målet er nådd" i boken). Etter 6 måneder bør kuren ikke fortsettes uten samråd med fastlegen."

Men som jeg har forstått er det mange her som går nesten fast på ketolyse? Eller husker jeg feil (er ganske fgersk på dette...)

Jeg går ikke på ketolyse selv, men er facinert av det, og vurderer det. Men jeg leste NÅ på ketolyse.no at "ketolysekuren er utviklet for friske, voksne personer som har behov for å redusere vekten med ti kilo eller mer."

Jeg vil ned ca 6-8 kg, pluss de 3 jeg allerede har gått ned. Og går på lavkarbo generelt. Går veldig sakte ned da. Lurer på om det er fordi jeg går ut og inn av ketose, helt uten å ville det og uten å være bevisst på det. Og jeg har forstått det slik at det kan hindre vektnedgang. Kanskje jeg bør spise mert karber? Jeg teller ikke....

Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo.
hildabakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker... Generell lavkarbo? Svar med sitat