Sv: 1 år!
Gratulerer, så flott resultat.
Jeg har selv vært i ketose i drøye 6 måneder nå uten å sprekke. Og begrepet å sprekke blir litt rart for meg når jeg er i ketose. Lysten på søtt er jo helt borte. Når jeg smaker noe med kunstig søtning så synes jeg som regel det blir beskt fordi det blir for søtt. Alt av høykarbo byr meg i mot nå, så det er jo for min del ikke noe sprekke til.
Fikk en uforbredt ubehagelig opplevelse i helga. Ville ha litt mat før jeg la meg, var litt sulten. Tok da frem proteinpulver med sjokoladesmak som jeg ikke har rørt på flere måneder. Resulatet var at jeg ble kjempekvalm og måtte holde meg fast i sofaen. DA tenkte jeg, hjelp, hva ville skjedd dersom jeg spiste noe høykarbo.
I forhold til lengde på ketose så har min lege "velsignet" at jeg bare kan fortsette å være i ketose resten av livet hvis jeg ønsker, så lenge blodprøvene er like fine som nå. Og det VIL jeg. Hun annbefaler blodprøver ca hvert halvår. Hun påpekte at det hadde jo egentlig vært lurt for alle å gjøre uansett for å følge med på helsa. Så jeg fortsetter i mitt ketose liv, det oppleves som utrolig enkelt og uproblematisk. Trenger ikke å ta standpunkt til om jeg skal unne meg litt, fordi det er uaktuelt fordi da ryker jeg ut av ketose og "fristelsene" frister ikke. Det er et vell av gode ting jeg kan spise i ketose og formen er topp, så way not?
Fortsatt lykke til med vektnedgangen og nyt alle de positive effektene med dette kostholdet 

Blitt ketolikk
|