Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-10, 00:37   #249
RitaBo
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Akershus
RitaBo er på en erverdig vei
Wink

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av EyeShock, her.

Det funker det, vettu. Men i teorien burde mann balansere mettet fett og umettet fett. LEste jeg et sted. Men jeg gjør akkurat det samme ved måltider jeg vet det er litt fett i (2-3 spiseskjeer før jeg spiser). Du kan eventuellt bruke rapsolje som ikke smaker en dritt. De som ikke klarer olivenolje får brennende følelse i halsen hvis de ikke drikker vann rett etterpå. Tror det er noe gengreier for jeg får det ikke!

Hei.
Skjønner at det er viktig med fett, og jeg prøver å få i meg fett ved steking, drikker ca 2 kopper te med 1-2 ts cocosa oppi, hver dag. Og ellers litt fløte, CF, litt ost, olje på salat osv. Men jeg står fortsatt stille på vekta. Dvs en dag 1 kg opp, neste dag den samme kg ned. Men ikke videre. En dagsmeny ser ca slik ut:

Frokost omelett av 2 egg med 4 striper bacon, stekt i smør.
Lunsj: Litt forskjellig, men kan være litt grønnsaker, kokt laks, kylling, skinke. 1/2 avocado. 1 kopp te med 1-2 ts cocosa.
Middag: ca 200 gram kjøtt, fisk eller kylling, med enten salat av tillatte grønnsaker, med olivenolje/eller broccoli/blomkål, sopp, fløteskvett.
Kvelds: Sesamkjeks (oppskrift her inne) Ca 0,4 g karbo i en. Smør og litt Brieost. Kopp te med cocosa.
Det er ikke alltid jeg orker noe til kvelden. Drikker ca 3 liter vann hver dag. Bruker ikke kunstig søtning. Er veldig forsiktig med brøderstatninger, har kanskje spist det 6 ganger siden slutten av februar. Ligger på ca 15 g karbohydrater om dagen.
Hva gjør jeg feil? Har utslag på stiksen hver kveld. Trener 3-4 dager i uka, Zumba og på SPENST med diverse. Mange svarer at man bygger muskler, og at det er årsaken til at vekta står stille. Men nå gir jeg opp snart.
HJELP. Takker for alle svar.

RitaBo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat