Sv: Noe i veien for å kjøre Gerilja Kardio 5 ukedager på rad?
Interessant å lese. Jeg må støtte meg til de som sier at motivasjon er viktig for å greie å trene over tid! Gerilja-greien høres ut som en motiverende treningsform. Når det gjelder restitusjon er vi alle forskjellige. En viktig faktor for å greie å absorbere treningen, slik at den ikke virker nedbrytende over tid, er selvfølgelig kosthold. En annen ting er "kondisjonen", en som er i bedre "form" vil restituere seg raskere. Det beste er vel som mange andre sier, å bli kjent med sin egen kropp og lytte til de signalene den gir.
Som instruktør/trener på bl.a sats har jeg opplevd at det er mange som trener for puslete. Når folk i denne kategorien blir pushet litt, opplever mange av de en voldsom fremgang. Dette gjelder som oftest folk som betrakter seg selv som moderate mosjonister. Men vi er alle forskjellige, noen har helt sikkert en utfordring i at de vil trene mer enn det kroppen klarer å håndtere.
Jeg for min del har sluttet å trene for å gå ned i vekt. Kostholdet tar seg av det, treningen bruker jeg for å komme i bedre form, få fine turer, være i naturen, være mer attraktiv for min kjære , altså ha det bra med meg selv...