Vis enkelt innlegg
Gammel 16-04-10, 23:37   #274
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Ja, jeg har prøvd masse annet i mange år, med å spise bare frukt, ikke fett, ikke karbo eller fett, masse proteiner, bare frukt og grønnsaker, nutrilett osv osv..... Har aldri gått ned et gram, dessverre......Det siste året har jeg heller ikke spist noe særlig - kanskje to knekkebrød til frokost og en kotelett med to poteter til kvelds - og enda har vekta økt med minst 6 kg jeg har fulgt alle råd med å forbruke mer kalorier enn man får i seg, og i følge legen min burde vekta mi vært halvert på den måten jeg har holdt på...... Jeg har også sjekka stoffskifte og alt som kan sjekkes med blodprøver, men ingen svar har kunnet løse gåten om hvorfor jeg ikke går ned i vekt......min teori er at jeg har spist så lite over så lang tid, at kroppen faktisk samler opp det den får i seg, i stedet for å forbrenne det....

MEN, siden onsdag morgen har jeg nå gått ned 1,9 kg, jeg klarer ikke å spise mye om gangen, men noe riktig må jeg ha gjort, for om jeg har kutta ut mat i en uke eller to tidligere, så har jeg fortsatt ikke gått ned et gram Tror jeg har fått i meg ca 10g karbo om dagen både onsdag og torsdag - i dag har jeg fått i meg 2g hittil......

Hei,
Hvorfor ligge så lavt som 10 kh? …mange opplever at de må opp i 15-20 for optimal vektnedgang, noen få må også i overkant av 20 kh pr dag. Viktig å få i seg nok grønnsaker… og husk å ta vitamintabletter.
Dersom du har problemer med å få i deg nok kh så varier med noen grønnsaker med litt høyere kh innhold som for eksempel rød paprika. Prøv også å få i deg litt grønnsaker til alle måltidene.
Vil bare nevne at stress, sykdom, medisiner, søvnmangel er faktorer som kan være med på å hindre vektnedgang. Jeg sliter med kroniske smerter, har dårlig søvnkvalitet og nå også betennelser å slite med og til tross for at jeg er i ketose og har fortsatt 10-15 kg å kvitte meg med før jeg kan anse meg for normalvektig så har vekta nå stått stille i 1 år og 7 måneder.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat