Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-10, 13:42   #9
sunnereliv
Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 52
sunnereliv er på en erverdig vei

Sv: Lindberg sine råd

Jeg kan dokumentere det gjennom det jeg leser i boken Naturlig slank med kost i balanse og råd fra Dr. Hexeberg. Lindberg skriver på side 98-99 at: Ikke tro at du kan gå nevndeverdig ned i vekt ved å drikke mye kaffe. Selv om koffein øker forbrenningen noe, fører den i større mengder til så mye negativt at du bør være meget forsiktig med det. Drikk ikke mer enn en-to kopper koffeinholdig kaffe pr. dag. Koffein påvirker hjertet negativt, og kan øke pulsen og blodtrykket, og dermed også stressnivået. Et godt råd er å gradvis erstatte koffeinholdig kaffe med koffeinfri, ved å blande dem sammen, og gradvis øke mengden koffeinfri kaffe til du kun drikker koffeinfritt. Det finnes masse god koffeinfri kaffe både til filterkaffe og espresso eller cappuccino, og smaken er akkurat den samme. Koffein har nemlig ingen smak. Husk også at koffein er meget vanedannende, og det samme er sukker. Koffein øker adrenalinet som igjen øker blodsukkeret. Koffein virker vanndrivende og man trenger å drikke mer vann.

Sist redigert av sunnereliv : 18-04-10 kl 15:49.
sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat