Sv: Hva med de andre i huset??
Kost med høyt fett og karbohydrat innhold vil for de aller fleste bety at man vil legge på seg. Men det fins de som kan spise alt de vill og ikke legger på seg i det hele tatt. Så det kommer helt ann på individets forbrenning.
Jeg har mann og to barn som spiser det meste av den middagen jeg lager. I "gamle dager" ville vi nok ha spist mye brød til de grytene jeg lager, det har vi kuttet helt ut. Andre måltid med rent kjøtt/fisk som resten spiser potet/ris/pasta til, spiser jeg min blomkål/brokoli eller salat til. Her har jeg ofte egen saus/dressing som jeg spiser mens resten av familien har en annen saus/dressin på sin mat.
Det min mann har lært disse snart 4 månedene jeg har gått på lavkarbo, er at han ikke trenger så store posjoner lengre. Man blir fortere mett av denne maten. Om han har lagt på seg; nei det tror jeg ikke, jeg tror heller at han har tatt av seg et par kilo ;o)
Lykke til med kostomlegginga. Selv om du planlegger å ikke starte opp før 1 mai anbefaler jeg at du begynner så smått no å planlegge. Prøve enkelte oppskrifter, legge om enkelte måltider, og på den måten få en enklere start.
|