Tråd: Moro med tall
Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-10, 15:34   #7
Chunky
Gjest

Sv: Moro med tall

Opprinnelig lagt inn av LilleM0r, her.

Interessant lesing! Og også fornuftig og er i henhold til min erfaring. Jeg går ikke ned i vekt med bare å spise lavkarbo. Det har jeg gjort nå i 1,5 år . Jeg har også kommet til den konklusjon at jeg må redusere på kaloriene og dermed kutt ut en del fett.

Men det jeg lurer litt på og ønsker å spørre deg er om du mener at man kan øke på med aktivitet/trening for å oppnå kaloriunderskudd? Leser så masse forskjellig om det temaet nå - mange mener at man ikke oppnår vekttap ved trening mens andre mener at det er helt avgjørende.
Jeg må innrømme at jeg er litt forvirret

Hva tror du?

Trening er i hvert fall ikke avgjørende for vektreduksjon, men det hjelper. Hvis du klarer å forbruke x antall kalorier ved trening, og samtidig klarer å lar være å kompensere ved å spise mer, så er det klart det går rett vei. Problemet er å opprettholde økt aktivitet over tid uten å kompensere med økt energiinntak (les: mer mat).

Som Gary Taubes skriver i boken sin, henger sult og aktivitet nøye sammen. Det er ikke uavhengige variabler, men påvirker hverandre gjensidig. Han brukte et eksempel med å løpe trappene i en ti-etasjers bygning. Mener å huske at du måtte løpe opp og ned 10 ganger for å forbruke en brødskive. Og som han sier - da er det kanskje like greit å bare droppe brødskiven og gi blaffen i å løpe trappene. Eller motsatt - å droppe trappene og dermed slippe trangen til å spise den brødskiven Det går uansett opp i opp, og du er like langt.

Men det viktigste for varig økt forbrenning er uansett å bygge muskler, og da må det jo trening til.

Svar med sitat