Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-10, 16:05   #10
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kunne noen vært snill og sett på min meny i dag?

Grunnen til at vi oppgir en vekt- mengde med fett, er fordi svært mange ikke selv klarer å regne ut hvor mye fett de skal ha i seg i løpet av en dag om de skal følge den anbefalte 5-20-75% fordelingen av karbohydrater, proteiner og fett!
Da blir nemlig regnestykket slik for mange at man kommer opp i den fett- mengden!!!

Faktisk er 150- 200g fett i minste laget om man skal følge denne fordelingen, det har ingen ting med å lage unnskyldninger for seg selv å gjøre. De fleste sliter med å få i seg tilnærmingsvis så mye!
Jeg syns faktisk det er passe frekt å komme med slike uttalelser når denne fordelingen faktisk er "alfa og omega" som grunnlag for ketolyse- dietten!