Sv: Kunne noen vært snill og sett på min meny i dag?
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
Grunnen til at vi oppgir en vekt- mengde med fett, er fordi svært mange ikke selv klarer å regne ut hvor mye fett de skal ha i seg i løpet av en dag om de skal følge den anbefalte 5-20-75% fordelingen av karbohydrater, proteiner og fett!
Da blir nemlig regnestykket slik for mange at man kommer opp i den fett- mengden!!!
Faktisk er 150- 200g fett i minste laget om man skal følge denne fordelingen, det har ingen ting med å lage unnskyldninger for seg selv å gjøre. De fleste sliter med å få i seg tilnærmingsvis så mye!
Jeg syns faktisk det er passe frekt å komme med slike uttalelser når denne fordelingen faktisk er "alfa og omega" som grunnlag for ketolyse- dietten!
Kan du gi henvisning til hvor denne fordelingen står i de ulike bøkene. Det står ihvertfall ingen plass i "Slank med ketolysekuren" eller "Spis deg slank". Og jeg vet om flere som har blitt anbefalt å kutte såkalte partystoppere uten at vekten har gått ned, men når fettmengden blir redusert og grønnsaksinntaket økt raser vekta ned. Tydeligvis gjelder dette meg selv også.
Som Gerd skreiv tidligere - størrelsen på fettinntak er individuelt og man må finne ut selv hva som fungerer. Og kalle det essensielt er litt drøyt etter som det ikke står i noe av den litteraturen jeg har.
Det har ingenting med frekkhet å gjøre og dersom du leser hele innlegget mitt forstår du kanskje at det jeg irriterer meg på er at folk går på slankekur, de driver ikke med livsstilsendring - det er jo bare å lese innelggene her inne. Det var det jeg mente og ingenting annet, dersom du ble så fryktelig fornærma over det jeg skreiv har du enten ikke lest det skikkelig eller så følte du deg kanskje truffet.
|