Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-10, 19:19   #4
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva med de andre i huset??

Mannen min er den eneste i huset som er overvektig og skal ned i vekt, men lavkarbokostholdet reflekterer oss alle sammen pga. helsegevinstene. Jeg og barna (2 og 6 år) skeier jo mer ut enn ham da og spiser litt fullkorn, belgfrukter osv og teller ikke karber, siden vi ikke har vektproblemer, men i bunn og grunn er denne maten veldig sunn for alle mennesker og vi spiser noenlunde likt alle mann.

Min mann spiser vel tilnærmet ketolyse, og en typisk middag her hjemme er feks. ovnsstekt kyllingbryst fylt med ost og skinke, og da får mannen smørstekt sopp og salat til, eller feks. stekte paprikastrimler og squash og lignende. Jeg og barna spiser kanskje ørlite fullkornris eller fullkornpasta (men vi er ikke så glade i det så det er heller sjelden), eller vi spiser brokkoli og blomkål til, for det liker jeg og barna godt, mens mannen ikke liker det. Det er ikke noe hokus pokus egentlig, og poteter, pasta og ris er ikke akkurat viktige matretter for verken barn eller voksne, selv om det er godt innimellom og både jeg og barna kan kose oss med litt poteter i ny og ne.