Sv: Kunne noen vært snill og sett på min meny i dag?
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
Og han går ut i fra egentlig veldig lite kalorier i forhold til hva de fleste av oss får i oss på denne "kuren", for han beskriver det selv som en kur, ingen livsstilsendring!

Han skriver riktignok at dette ikke er livsstilsendring og at det er en kur - INNTIL man har tatt av det man ønsker - da anbefaler han å gå over til Lindberg eller Atkins fase 3 (4?) eller hans egen bok - Etter slankekuren.
Dersom folk er så korttenkte at de kun tenker slankekur og ikke livsstilsendring har de seg selv å takke når vekta svinger opp og ned. Og det er det jeg, med mine frekkheter har prøvd å få frem, man kan ikke kun tenke en og en dag om gangen dersom man vil ned i vekt. Men så mange tenker kun på hvordan de kan få sitt neste fiks av sjokkis, chips, kaker, fett osv i steden for å tenke langsiktig.
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.
Hei
For å utdype. Det kan ikke bli for mye fett, men totalmengden av mat KAN bli så stor at vekttapet stopper opp. Man må ha grønnsaker og /eller variert salat hver dag. OG protein, men ikke uendelig mye protein (langt over 500 hundre gram)
Tror dette gjelder for mange som vekta stopper opp for, for de er alt for opptatt av å trykke i seg mest mulig fett uten tanke på at det skal være en viss balanse. Selv om man ikke tror det så er det faktisk en viss porsjonskontroll dersom man følger prinsippene om mat når man er sulten til man er mett, men som jeg har nevnt før alt for mange tenker kun på å få i seg mest mulig fett og glemmer dette. Huff nei se der var jeg frekk igjen 
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Torkil, her. Hei
Så lenge du er på ketolysekuren trenger du ikke bekymre deg om fett heller ikke oppvarnmning etc. Senere, etter kuren kan du gi bort frityregryta - det er nå min mening.
Vennlig Hilsen
Torkil 
Jada han forfekter en livsstilsendring han også. Kanskje noe å tenke på allerede når man starter kuren og ikke etterpå, som jeg prøvde å komme med et hjertesukk om 
Jeg er ikke redd for fett i det hele men holder med Gerd, spise når man er sulten til man er passe mett med en viss balanse i måltidene. Og når man snakker om partystopperene så tror jeg at det ikke nødvendigvis er enkelte matvarer i seg selv som er så negativ, men det faktum at det blir alt for mye av alt i løpet av en dag 
|