Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-10, 17:24   #15
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Gastric bypass

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Akkurat her er vi på linje. Jeg tok operasjonen dagen før 27-årsdagen min, og jeg er sjeleglad jeg gjorde det såpass tidlig, så jeg slapp å være sykelig overvektig hele "ungdomstiden" min. Men Imse og jeg er nok forskjellige, hun virker ikke deprimert og ødelagt pga. overvekten slik jeg var. Jeg fungerte ikke! Jeg hadde et lite barn som skulle ha ei fungerende mor, det var helt håpløst. Jeg hadde smerter, jeg sov dårlig pga. vekten, jeg var deprimert og til tider til og med suicidal og alt var et helvete pga. vekten, så jeg hadde i grunnen ikke noe særlig til valg om jeg ville ha livet mitt tilbake. Ikke ble jeg gravid heller, etter lang prøving (jeg ble gravid 6 mndr etter operasjonen, etter å ha gått ned rundt 40 kg, ble gravid på FØRSTE forsøk!). Er man ikke langt nede og sånt og klarer å fungere bra som forelder og lignende, så er det jo ikke vits å gjøre noe overilt (selv om jeg tviler på at noen gjør dette overilt, det skal mye til), men kan kan jo som Kitt sier sette seg på venteliste og si nei takk.

Der er forskjellen på Iset og meg i tillegg til at jeg er redd for to ting: huggorm OG operasjoner.. Det sitter hardt i at mamma har holdt på å dødd under 4 narkoser Tenk om jeg ikke tåler narkosen eller hva om de gjør noe feil? Tenk om jeg ikke tåler vanlig mat etterpå?

Jeg sliter ikke pga overvekten, annet enn at jeg sliter med å finne klær( nei, det er masse klær, men økonomien tilsier salg på H&M og der har der ofte bare fæle klær i stormote).

Smerter osv har jeg hatt siden jeg var 13 år og 60kg og utmattelsen har blitt bedre enn verre, så vekta påvirker ikke noe annet enn som alle vet er det lettereå drasse rundt på 60kg enn 120. Men jeg er lett på foten til vanlig, folk tror gjerne ikke på meg en gang når jeg sier vekta mi.

Men jeg fikk en påminnelse på fredag, tivoli i sentrum og jeg turte ikke å jøre karusell med ungene, tenk om jeg ikke fikk plass likosm.. Og mannen han takler ikke karuseller, han blir helt svimmel med tanken på små tekopper og hester som svirrer rundt på en plate.. Jeg derimot elsker sånt Neste år, neste år skal jeg sitte på med ungene.

Og gravid, hjelpe meg, jeg tør ikke å se på gubben omtrent, for jeg blir gravid på første forsøk.. Andre med min BMI har kanskje forlengst fått kluss med mensen og kanskje opphør, her kommer den som den skal etter klokka til og med.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat