Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-10, 18:53   #2
BlirFjong
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 42
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Hvordan overbevise mormor (og andre skeptikere)?

Jeg var selv veeeeeldig skeptisk da jeg skulle begynne på ketolyse, hadde relativt liten tro på det... Etter en del lesing her inne og i boka bestemte jeg meg likevel for å gi det en sjanse. Jeg bestemte meg for å gi det 14 dager og deretter evaluere det. Som jeg sa til sambo da "Hvis jeg ikke har gått ned noe i løpet av 14 dager så har jeg ingen tro på det".. SÅ negativ var jeg altså

Heldigvis merket jeg fort nedgang i tillegg til at jeg følte meg mye bedre i magen, som jeg har hatt mye problemer med tidligere.. type luftplager, plager med fordøyelsen, mye lyd og bråk fra magen... Dette overbeviste meg.

Så det jeg tenker er at du må overbevise henne til å prøve det, for å kjenne effektene av kostholdet på kroppen var det eneste som virkelig overbeviste meg til å fortsette. Ved å lære av erfaring rett og slett.

Noen gode argumenter for å få henne til å forsøke det? Hmm.. hva med å gi henne boken og lese den for din skyld? Man må nesten ha lyst selv for å forsøke en slik omlegging av kostholdet, og jeg tror det er vanskeligere for noen enn for andre..

BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat