Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-10, 19:43   #20
aliasdictus
Medlem

aliasdictus sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 46
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Hvor mange ganger om dagen spiser dere?

Det er en god presisering Imse gjør. Det er klart det er store forskjeller på hvilket behov man har for hyppighet av måltider ift hvilket kosthold man har. Samtidig så erfarer jeg at det er individuelle forskjeller. Jeg har i mange år spist tradisjonelt norsk karbo-kosthold, men klarte meg likevel veldig greit med 2 måltider på en dag hvis det viste seg nødvendig. Dog skal det sies at jeg fungerer mye bedre på et lavkarbokosthold og to måltider pr dag, sammenlignet med høykarbo, som Imse sier...

Selv spiser jeg litt variert antall gram karbo pr dag, men maks 120 gram, og minst mulig sukker. Hver lørdag har jeg utskeielsesdag, i går var prinsessen ett år, og det ble myyye god kake. Det merkes på karbosuget til frokost dagen etter, men det normaliserer seg utover dagen så lenge jeg går tilbake til daglig rutine. Noe som bekrefter teorien

Har hørt om dietter som faktisk anbefaler slike utskeielser for at kroppen ikke skal normalisere seg for mye. Tilsynelatende skal slike utskeielser, gjort på riktige tidspunkt og på riktig måte, gjøre at fettforbrenning blir enda bedre. Keep the body guessing, eller noe slikt? Mens andre igjen sier jo at utskeielser ødelegger veldig, type ketolyse? Eller tar jeg feil? Kanskje det er en diskusjon som bør tas i en annen tråd.