Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-10, 20:40   #7
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Når begynne med fisk?

Kalkun kan du nok gi nå ja. Fisk ventet jeg vel med til rundt 9-10 mndr (har ingen allergier i familien). De sier vel rundt året, spesielt om det er fare for allergier. Jeg begynte med litt makrell i tomat, og yngstemann (nå 2 år) glefset det i seg som om han aldri hadde sett mat før. Han spiste 3 sånne små porsjonsbegre med makrell i tomat til lunsj når han var rundt året, det elsket han. Ikke brød til, nei bare makrell hehe.
Jeg begynte med litt hjemmelaget hirsegrøt med fruktpuré oppi, samt smør. Nå er det litt delte meninger om når de kan ha smør, men jeg ga det fra rundt 6 mndr altså. Ikke usaltet, helt vanlig meierismør, en bitteliten klatt i grøten eller i middagen. Men du kan gjerne vente med det altså, jeg aner ikke. Fett bør de i hvert fall ha fra en eller annen kilde. Most avokado sammen med banan er bra.

Og så er jeg litt tilhenger av BLW da, altså at ikke alt skal være most. Fra rundt 7 mndr spiste minsten hele brødskiver selv, jeg delte dem ikke opp men fjernet skorpen (det trenger man vel ikke men jeg gjorde det).