Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-10, 23:35   #14
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 46
screwball er ny på veien

Sv: Er det nok nå?

Jeg har fått høre det samme som deg i hytt og pine.
For meg var det nok mye begrunnet i at jeg raste ned i vekt, slik at forskjellen ble veldig stor på kort tid. At jeg ikke kjøpte nye klær og dermed så ut som jeg sto parkert i et hjørne av klærne hjalp nok heller ikke.

Hva folk sånn generelt sier er jo lett å overse - verre med livsledsagers input.

Når man endelig finner noe som funker - og oppnår resultater og ser mulighetene for å få den kroppen man gjerne skulle ønske seg, så er det lett å ta av og glemme at man nok aldri blir heeeelt fornøyd med kroppen uansett (snakker av erfaring her).
Man skal ikke stenge andres kommentarer hundre prosent ute, fordi de kan hjelpe en til ikke å ta av og gå til det ekstreme (skaffe seg en spiseforstyrrelse), men likevel mener jeg at man må ta ansvar for egen kropp. Og det som sitter mellom ørene er en viktig del av det. Hvis det betyr mye for deg å virkelig gjøre en innsats for å nå målet ditt så mener jeg at absolutt ingen skal få lov til å stanse deg.

Så lenge du er i god form, og trives med kostholdet, så er det jo bare å stå på.
Kan godt hende kroppen din stopper på en vekt/BMI/whatever før du når målet ditt - men da får du heller gjøre opp status da.
Du har jo gått ned veldig masse hittil og det er det folk legger merke til. De neste kiloene vil nok ta mye lengre tid å bli kvitt (sorry, ikke meningen å være demotiverende!) og da stilner nok klagekoret etterhvert.

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat