Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-10, 10:23   #36
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 46
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Opprinnelig lagt inn av Smakfull, her.

Synes det verste er de reglene de har for ernæring. Minst 1 og 3/4 cups med grønnsaker må bli servert til et måltid, og pommes frites regnes som en grønnsak. Så alle unger og ungdommer spiser "grønnsaken" pommes frites til lunsj.

Ja, de måtte ha 2 brødenheter til hvert måltid, så da Jamie serverte fullkornpasta med grønnsaker og kylling, fikk han ikke godkjent det fordi det ikke var BRØD til! Så han måtte servere lyst brød, altså LOFF ved siden av, eller noe. Eller ble det den pizzaen? I hvert fall noe lyst brød. Jamie var helt sjokkert og mente systemet var crap. Han er ikke alene om det nei ... Han snakket mye om carbs, carbs, carbs, ungene fikk bare i seg carbs, noe de gjorde. ALL melk var sukret og smakssatt med sjokolade eller jordbær.

Og i den episoden jeg så i går, det var vel episode 3 tror jeg, så ble pommes frites regnet som grønnsak ja. Og Jamie hadde SYV sorter grønnsaker i denne teryiaki-retten han serverte. Neida, det var ikke nok, dama kunne SE at det var litt mindre mengde enn denne 1,5 cupen eller hva det var. I køen ved siden av forsynte tenåringene seg med burgere og pommes frites ... Da Jamie spurte hvor grønnsakene var der, hvorfor han fikk reprimande pga. mangel på grønnsaker (som var tullball!) mens det ble servert pommes frites og burgere ved siden av, sa dama at pommes frites var en grønnsak og at de hadde salatbar til maten. INGEN forsynte seg av salaten, ingen! Så hvor er logikken? Jamie så ut som om han holdt på å få slag.

Den overvektige familien han skulle hjelpe, løy jo om å ha fulgt programmet hans, ingen av matvarene han hadde kjøpt inn var rørt, og han fant takeaway-bokser på bordet osv, mens mora stod der og bedyret at hun hadde fulgt menyen, noe hun aldeles ikke hadde gjort. Pinlig å se på.