Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-10, 14:00   #1
Ferskenbeinet
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Ferskenbeinet er ny på veien

Hva om en får for mye protein og ikke ser hvor en skal kutte?

Jeg har funnet ut at en skal få i seg 1g protein pr kg kroppsvekt. Jeg ser jo at flere sliter med dette her inne, men for meg er problemet motsatt siden jeg er normalvektig med ganske få kilo som skal bort. Jeg får i meg gjennomsnittlig 19g karbo og 165g fett og som regel 20-30g mer protein en jeg skal daglig. Da begrenser jeg også bruken føler jeg, kunne godt hatt mer kjøtt for min del, så jeg syns det er vanskelig å kutte...

Sticksen er lys rosa så ramler jo ikke ut av ketosen pga dette her, er det da ok med mengden? Vekta går ikke særlig ned, sånn 200g på en mnd. Kan det endre seg om jeg kutter ned på proteinen? Det kan selvsagt like gjerne komme av at jeg er normalvektig og har kort vei til målet mitt...

En vanlig matplan kan være slik
Frokost - Omelett av to egg, fløte, paprika og løk
Lunsj - Salat av brokkoli, diverse salatblader, paprika, løk, olje/rømme norvegia og 45g skinke/kylling/kjøttdeig etc
Middag 150g kjøtt, diverse grønnsaker og smør
Fyller på med en tekopp eller to med cocosa alt etter dagens fettinntak om karboinntaket er lavt blir det litt bær med fløte.

Forslag til hva jeg kan spise som har lite protein og mye fett i forhold til det jeg spiser? salaten feks, noe digg å putte i den istedenfor ost og kjøtt? (Utenom avokado) Noe annet til frokost, som feks?

Alle innspill mottas med takk!

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat