Sv: Noen spørsmål rundt diagnosen ME
Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.
opplever ikke helsevesnet som "pille-triller". Jeg har barn med alvorlig astma, allergi, hyppige nyrebekkenbetennelser/UVI, og synes heller det er en kamp om at dosene skal være minst mulig, helst litt for små... Med unødvendig uthaling av sykdommer.
Da har det tydeligvis skjedd endel de siste 20 årene. Hadde selv kronisk UVI som liten, og har spist hundrevis av små gule piller (klarer fortsatt ikke eie ting i lysegult pga det... ) Det som kurerte meg tilsutt var fotsoneterapi.
Nå har jeg pollenallergi og PCOS og har blitt dyttet på både allergitabletter, hormontabletter og metformin til liten nytte. Igjen har jeg tydd til naturmedisin, og det ser ut til at en blanding av akupunktur, fotsone, lavkarbokost og endret tankemønster nå er i ferd med å få ting i rett retning.
Og kronikere har jeg nok av i slekta, alle med hvert sitt arsenal av piller. Piller for å kurere bivirkningen av andre piller.... Så de triller de nok fortsatt.
Men apropos naturmedisin; er det noen som har noe erfaring med akupunktur, soneterapi eller homeopati mot ME o.l?