Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-10, 07:06   #917
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Jeg tenker veldig mye på hva jeg skal gjøre når jeg er ferdig slanket. Det er lenge igjen enda, men jeg gruer meg veldig til å gå ut av ketose. Jeg er redd appetitten min og de konstante tankene på mat kommer tilbake. Jeg stoler fortsatt ikke på at jeg har et normalt forhold til mat, for selv om matlysten er dårlig så kjenner jeg at jeg stadig er sugen på noe når jeg er veldig sliten eller deppa. Det er mye derfor jeg er overvektig i utgangspunktet.

Men jeg har bestemt meg for at dette er siste gang jeg slanker meg (mer enn to-tre kilo). Planen min er å prøve å finne en middelvei og dersom jeg går opp to kilo så skal jeg ta tak i det med en eneste gang. Jeg har ikke lest boka om vektstabilisering enda fordi jeg har lånt tre bøker på biblioteket og fordi jeg blir litt bekymret med tanken på fremtiden. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal kunne få et normalt forhold til mat igjen. Dette er det nærmeste jeg har vært på veldig lenge, men hadde jeg ikke slanket meg for øyeblikket ville jeg mest trolig lagt på meg. Jeg prøver å ikke tenke så mye på det enda, bare på "aldri mer mer enn to kilo opp i vekt" for jeg klarer fortsatt ikke se for meg at jeg skal lykkes med å bli slank. Derfor prøver jeg heller å se for meg det, men det ligger i bakhodet mitt.

Hvordan kan jeg spise? Hva kan jeg spise? Hvor mye sjokolade og gatekjøkkenmat kan jeg spise uten å legge på meg (oversatt til: Hvor mye karbohydrater i kombinasjon med fett kan jeg spise uten å legge på meg/ hvor normalt kan jeg spise hvis jeg f.eks er sammen noen venner en helg uten å bekymre meg?) Målet er så klart å praktisere måtehold i fremtiden, for det var nettopp det jeg har vært så dårlig på, men etter å ha vært jojo slanker i mange år så vet jeg rett og slett ingenting om hvordan man holder vekten og aller minst på et lav(ere) karbo kosthold. Jeg er så redd for at kampen mot kiloene blir en evig kamp.

Jeg ser de som er på et vedlikeholdskosthold mer eller mindre sverger til Lindberg sin filosofi. Der kan man spise litt karber - og ha et C-måltid som han kaller det. Jeg har snusa litt på den filosofien etter jeg er ferdig slanka.

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat