Tråd: Operasjon
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-10, 09:29   #8
Sukkerfri
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Sukkerfri er på en erverdig vei

Sv: Operasjon

Jeg har også flere ganger blitt tilbydt operasjon av legen min og jeg har flere ganger tenkt at det må være eneste løsningen for meg fordi jeg ikke klerte å gå ned på andre måter. Men jeg har alltids vært skeptisk. Etter å ha lest artikkelen i A-magasinet i Nov tror jeg det var om en dame som hadde gjennomgått opetasjon og alle plagene hun hadde flere år i etterkant tenkte jeg at dette er for skummelt.. Det er selvfølgelig ikke alle som får plager men det er også tall som sier at veldig mange går opp igjen - og det er etter min mening fordi de ikke tar tak i det som sitter i hodet..
Selv har jeg fått hjelp gjennom en avhengighetsterapaut som har konstantert at jeg er sukkeravhengig.. Og har du en avhegighet hjelper det ikke å operere for du må behandle avhegigheten for å klare å bli frisk.
En annen ting med operasjon er at du ikke kan spise fett etterpå.. Og siden hjernen består av 70% fett og det er fett hjernen vil ha for å være fornøyd så tenker jeg at det er bedre å finne løsningen i LCHF.
For min del er det nå 8 uker siden jeg fikk konstantert sukkeravhengighet gjennom et intensivkurs og en kartlegging.. Det har snudd livet mitt på hodet og jeg la om kosten der og da. Kuttet ut alt som heter sukker, mel/hvete, lightbrus og gått ned 8 kg på 8 uker. Spiser masse fett og proteiner og noe grønnsaker. Har nesten ikke vært sulten på disse ukene og jeg føler meg så mye bedre nå.. Mer energi, ikke spes sug lenger, bedre humør.. Skyver ikke under teppet at det er drittøfft i perioder men nå har jeg endel kunnskap om biokjemi og om avhegighet og fått verktøy til å håndtere både sug og tilbakefall og annet som måtte oppstå på veien.. Fortsatt har jeg 4 mnd igjen før jeg kan si jeg er i tilfriskning men det går bedre og bedre for hver uke og jeg har gode mennesker jeg kan ringe til når jeg sliter - mennesker som har vært gjennom det samme som meg..
Jeg er veldig glad for at jeg hadde den innsikten og innså at operasjon ikke er noe for meg.. Tror jeg har det mye bedre og leve på den måten jeg gjør nå!!

Sukkerfri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat