Sv: Operasjon
Opprinnelig lagt inn av arkine, her.
og jeg har ei venninne som går med konstant diare,,og går sagte men sikkert opp i vekt
ikke alle er så heldig som deg iset,,og det virker som du er veldig bevist på kostholdet,, og det ligger i hodet,,
men oprasjon hjelper veldig mange ,jeg har selv tatt en for mange år siden ..
og gikk opp i vekt ettervert ,,fordi ,,jeg er insulinresistent.. som ingen visste den gangen..,,men har aldri angret på oprasjonen ,,,
joda mye ligger i hodet ,, for en må faktisk være veldig bevisst etter oprasjonen ,,og livstilen må legges om ,,og det er det mange som ikke klarer,,
oprasjon er derfor ingen enkel løsning
Jeg har ikke vært like bevisst hele tiden, jeg har hatt store perioder med drittmat, tåler alt heldigvis men prøver selvsagt å leve sunt. Jeg vet at ikke alle er like heldige som meg, men nå når jeg kjenner i hvert fall 20-25 vektopererte mennesker personlig, og enda flere over nett og kun én av dem har fått (ikke store) komplikasjoner etterpå og gått opp i vekt, begynner jeg å innse at jeg ikke er alene om å være heldig. 
Og du tok vel Gastric Banding, om jeg ikke huisker feil? Den kan ikke sammenlignes med GBP overhodet, de operasjonen er såpass forskjellige at man alltid bør nevne at det er GB man har tatt og ikke bare "vektoperasjon" når man snakker om bivirkninger og sånt. Banding har faktisk flere bivirkninger og mye høyere risiko for vektøkning enn GBP.
Men klart man skal tenke seg godt om før man blir operert, det er ingen enkel løsning for mange nei. Man må tenke på om det er verdt det. Riskoen for komplikasjoner er liten, men den er der. Men for meg ble risikoen ved å forbli sykelig overvektig mye, MYE høyere, det er livsfarlig og jeg hadde ikke noe liv. Så for meg var valget ganske enkelt når jeg la frem argumentene for meg selv. Man må se på livet sitt, om det er verdt det. Og jess, for meg var det absolutt det. Jeg hadde ikke valg, egentlig.