Sv: Veien mot ett halvmaraton ...
Hei, så bra at du har satt deg et sånt tøft mål. Jeg må si at jeg fikk meg et sjokk ifjor da jeg la ut på min debut i juli, etter å ha trent i 5 mnd. Vi ble kjørt med buss til stedet hvor vi skulle starte, og jeg snakket med en svenske som hadde over 400 hel og halvmaraton bak seg i sverige og norge. Han sa at det halvmaratonet vi skulle løpe nok var Sør Norges hardeste Hurra, tenkte jeg. Videre sa han at om en løp et vanlig maraton på 2 timer, måtte du legge på et kvarter her, for andre halvdel var så tøff.
Jeg kom da i mål, på 2.02. Men oi, så hardt. Jeg trodde jeg var i form, men når du starter på en oppoverbakke etter 11 km, en bakke som aldri ender (den var 2-3 km lang, og bratt), så knekker du om du ikke er forberedt.
Så: Be prepared!
Men i år gleder jeg meg til løpet, fordi jeg bare fortsatte å trene, så nå har jeg en form jeg aldri har hatt før, og jeg må bare si: Fortsett for all del selv når det kommer tunge dager, og et tips: I det siste har jeg hatt med en klump Cocosa når jeg har mine lange turer på 2-3 mil i sone 1. Det gir liksom et mentalt kick å hive i seg noe så fett og så godt. Hjemme ville jeg hatt problem med en skikkelig munnfull altså, men under trening går det glimrende. Om det gir energi vet jeg ikke, men det hjelper på det mentale iallefall.
Lykke til, og håper det går strålende under debuten 
|