Hjelp, jeg går ikke ned.
Hjelp.
Kan noen der ute gi meg noen gode råd? Startet opp med lavkarbomat i midten av januar på en startvekt på 81 kg. Gikk fornøyd ned 5 kilo de første knappe 2 månedene, sakte men sikkert. Etter det har jeg ikke fått til noe. Opp en halv og ned en halv. Nå mister jeg snart motet.
Jeg skal forsøke å skrive opp omtrent hva jeg spiser i løpet av en dag:
Frokost: Kaffe + frokostblanding bestående av kefir, cott.cheese og en rømmeklatt med linfrø i. Brukte tidliger 7-8 knuste mandler og solsikkefrø og, men har nå droppet disse.
I helgen spiser jeg 2 egg og bacon og drikker kefir+ kaffe
Melommål: en tykk osteskive + usøtet te
Lunsj: 1 lavkarbo brødskive med smør skåret med ostehøvel. 2 egg + litt spekeskinke eller en boks tunfisk i olje m/majones, eller gode osteskiver og spekeskinke, te og kaffe
Kanskje et lite mellommål.
Middag: Svinekotelettt stekt i smør (kanskje halvannen) meg blomkål kokt i fløte eller fisk m/fløtesaus og broccoli og blomkål, eller 1/2 grillet kylling og avakado.
Kankje en ostekjeks med smør og ost til kvelds + noen få paranøtter.
I helgene har jeg tatt en hjemmelaget lavkarboostekake og et par glass vin.
Spiser jeg for mye? Har fremdeles dårlig samvittighet for alt fettet. Det sitter i ryggmargen at det er fy-fy.
På det som må ha søtsmak, har jeg benyttet sukrin, og jeg drikker TAB-extra. Er det dette som ødelegger?
Har noen der ute lignende erfaring og funnet ut av det?
Håper på gode råd. Gir snart opp.
Er født 1952, veier pr. idag 76 kg og er 1,65 høy, så jeg har en jobb foran meg.
Reten
|