Vis enkelt innlegg
Gammel 23-04-10, 08:15   #1
raskall
Medlem

Medlem siden: Nov 2009
Alder: 53
raskall er ny på veien

Lavkarbo og eksplosivitet

Hei

Jeg ser det er en annen tråd her som omhandler omtrent det samme, men det er så forskjellig at jeg starter en ny tråd i steder for å "kuppe" den andre tråden.

Siden starten av desember har jeg vært veldig forsiktig med karbohydratene. Jeg ligger stort sett godt under 150 karber om dagen. Når jeg ligger på dette nivået har jeg en enorm eksplosivitet under utholdenhetstrening. Jeg kan ha syklet 4 mil og har likevel MASSE sprut i oppoverbakkene.

Men den siste tiden har vekta stått stille, så jeg har redusert karbohydratene til det absolutt minimale, dvs under 50 i døgnet. Det jeg merker er at eksplosiviteten er borte. Jeg har en svak sur følelse i beina hele tiden etter 15-20 minutters sykling. Den blir ikke så ille at jeg må gi meg, så jeg kan fremdeles sykle langt, men jeg klarer ikke å få musklene til å "eksplodere" i oppoverbakkene lenger. Jeg må ned på lavere gir og slite meg oppover bakkene og bruke et par minutter når jeg kommer på flatene igjen for å hente meg inn. Jeg merker også at hvilepulsen min har steget fra 45 til rundt 65. Dette forundrer meg litt.

Er det noen som kan forklare meg hvorfor dette skjer? (Hvis dere lurer på hva jeg spiser så kan dere lese det i bloggen min her: http://krympe.surrehuer.net/?tag=oppsummering

Men jeg har oppnåd målet med min "hard core" lavkarbo. Siden 13. april har det forsvunnet 5,5 kilo og jeg kommer til å trappe opp på karbene i forbindelse med trening igjen. Karbene jeg bruker er i form av Fedon sine brød og frukt, da fortrinnsvis bananer.

Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat