Vis enkelt innlegg
Gammel 23-04-10, 09:56   #6
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Løping i Ketose. Møter du veggen?

Opprinnelig lagt inn av asdf, her.

Hei,

har gått på ketolysekur i 16 dager nå. Trener aktivt fotball, og har de siste 7-8 årene trent 4-5 ganger i uken nokså konsekvent. Styrke, fotball, løping.
Har imidlertid alltid hatt noen få skjønnhetskilo for mye, som jeg nå vil få vekk. Derfor ketolyse.

Du skriver at man vil møte veggen. Kan man forhindre dette? Jeg har trent fast i løpet av denne kuren, og merker at jeg blir litt slitnere (I tillegg til mer støl i beina. Krampen kom nesten på oppvarminga i går!).
Lørdag spiller jeg 3. divisjonskamp foran 400-500 mennesker. Litt flaut å plutselig gå tom da! Kan jeg ta mine forhåndsregler eller er det lureste å rett og slett informere trenerne om situasjonen og håpe på det beste?

Mvh

Du kommer nok til å gå tom, antagelig. Jeg ville gjort: Gått ut av ketose, ved å spise en porsjon havregrøt med eplebiter ca 4 timer før kampen, og deretter 2 bananer 1 time før. Da vil du nok ha energi til hele kampen. Etter kampen ville jeg ikke spist noe annet enn det du vanligvis spiser på ketolysekuren. Det som vil skje er at du vil bruke opp karbohydratene under kampen, og du går ikke tom. Men du kan oppleve litt stagnasjon i et par dager, om du sliter med begynnende resistens. Du må regne med ca 4 uker på lavkarbo før du er på et godt fettforbrennings nivå, så det greieste hadde vært å spise karbohydrater idag (så du slipper å bli flau og deretter informere trenerne om ditt kosthold. Du vil ikke ødelegge noe med å spise karbohydrater, lipolysen vil bare senkes og du vil gå ut av ketose noen timer. Å håpe på det beste er nok ikke nok, desverre. Noe kommer jo an på hvilken rolle du har på banen, selvfølgelig. Regner jo med at du ikke er keeper . Spiller du midtbane eller offensiv back, ville jeg til og med satset på 3 bananer

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat