Vis enkelt innlegg
Gammel 23-04-10, 12:31   #4
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Går ned di vekt, men merker det ikke på klærne...

Opprinnelig lagt inn av bjotje, her.

Nei, jeg vet...men jeg har så dårlig tid! Vurderer å hoppe av kuren og bare spise salat og trene masse før bryllupet..det vet jeg ihvertfall fungerer. Men kanskje jeg skal prøve en liten stund til da? Jeg trenger noe som virker fort, det var derfor jeg valgte å gå på Ketolysekuren!

Ikke gi opp, jeg gikk også ned mye den første omgangen med ketose, men ikke så mye i cm. Så datt jeg utav det en stund uten at vekta gikk opp heldigvis. Nå har jeg vært i ketose i 6 uker uten at vekta har gått ned, men jeg har fått mer muskler og har minket i cm. Jeg trener hver dag, men gir ikke opp lavkarbokostholdet.

3 uker er alt for lite tid til å avgjøre om det virker eller ikke. Den første tiden er det mye avfallsstoffer og vann i kroppen som forsvinner, kan være at du ikke har "brent" nok fett til at det gir utslag på målbåndet. Du bør vente minst et par uker til før du begynner å "stresse" med at du ikke minker. Det tar tid for kroppen og venne seg til dette opplegget. Tren så ofte du kan for det bygger muskler og ikke vær redd for å få store muskler. det er uhyre vanskelig for jenter å få store muskler. Dette er heller ingen vidunder kur der du mister 10 kg på 3 uker selv om det dessverre er alt for ofte er fremstilt sånn i reklamen. Mange mister mye i begynnelsen pga av avfallstoffer som forsvinner, men så jevner det seg mer ut og det er nok det sunneste både for hodet og kroppen.

Husk også at stress gjør at du ihvertfall ikke går ned i vekt, for når du stresser vil kroppen lagre alt den får i seg og i verste fall kan man legge på seg selv om man spiser "bare" salat. Dette var forklaringen jeg fikk fra min lege da jeg klagde på at jeg ikke minket.

Hold deg til opplegget og pass på at du får i deg masse grønnsaker hver dag (mesteparten av karber skal komme fra det). Så lenge du er i ketose og går ned i vekt, len deg tilbake og kos deg med all den deilige maten - ikke stress iallfall. Jeg har vært igjennom det samme for vekta ikke beveget seg og ingenting skjedde, selvfølgelig blir man fokusert på at vekt og cm skal forsvinne og det RASKT Men kroppen trenger tid til å venne seg til et helt nytt regime og som sagt 3 uker er for lite til å avgjøre noe

Stå på og ikke gi opp enda du har god tid til bryllupet. Kos deg med all den gode maten og ikke tenk for mye på hvilken størrelse du er. Prøv å unngå og måle deg for ofte for da blir du bare så skuffa. Også en vakker dag har du gått både ned i vekt og inn i cm, slik som jeg gjorde.

I mellomtiden - kos deg med bryllupsforberedelse og ikke stress for mye, dt blir nok en flott dag uansett

Sist redigert av Lillemy71 : 23-04-10 kl 12:37.
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat