Vis enkelt innlegg
Gammel 23-04-10, 12:53   #8
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Løping i Ketose. Møter du veggen?

Opprinnelig lagt inn av asdf, her.

Hei igjen!

Takk for kjapt svar.

Har ikke blitt skikkelig tom - altså, gått på en Brink - enda, men blir fortere sliten, og har enda stive bein etter onsdagstrening. Noe som er uvanlig for meg.

Jeg går for havregrøt (melk eller vann?) og bananene på lørdag. Rosiner i pausen, er det nødvendig/lov? Så satser jeg på å være i ketose igjen på mandag, det vil vel være realistisk? Har vært i konstant ketose siden starten. Og et par dager med stagnasjon gjør vel ikke stort.

Ett par andre spørsmål "mens jeg har deg her":

Jeg akter å bruke ketolysekuren som en to måneders kur, kun for å finne en litt finere kropp (Noe jeg føler jeg har fått på bare 16 dager!! Ned 4 kg og musklene er tydeligere) og fordi jeg fotballmessig vil bli raskere og få en bedre utholdenhet av å miste noen kilo til.
Jeg har lest at dersom man går tilbake til vanlig kosthold så vil man fort gå opp igjen. Gjelder dette utelukkende? Er det ikke forskjell på folk som trener fast mye og de som bare sitter i sofaen?
Jeg vil nok kutte ned på karbohydratene uansett, men å ta meg noen øl, en brødskive til frokost og en pizza på lørdagskvelden vil jeg ikke gi fra meg i en alder av 20 år.

Mvh

Først kampen: Havregrøt med melk, og frukt eller syltetøy. Bananer, yes, og rosiner i pausen er ok. Husk å fylle opp med vann, fordi karbo krever 3 gram vann pr gram karbo. Ketose på mandag er realistisk synes jeg.

Kutt ned på karbo uansett du, det er lurt. Du kan ta deg noen øl, en brødskive til frokost, og en pizza på lørdag. Men: Du vil da neppe få noen bedre utholdenhet og mer speed, men sannsynligvis bedre helse enn før. Skal du få en ren sportslig gevinst må du nok bli mer ekstrem, og grunnen kan jeg ta med en gang: Gevinsten kommer om kroppen din blir en ekstremt god fettforbrenner, og det blir den KUN om du nekter den karbo, den blir da tvunget til å bruke kun fett, og da må den omstille seg på en del indre saker, som å produsere mer av et enzym, dra ned på et annet, leveren kommer til å produsere glukose lettere om det er behov, lipo proteinene blir større og luftigere osv.
Om du gir den karbo OG fett, vil den ikke bli noen spesielt god fettforbrenner, som er gevinsten av et ketogent kosthold. Du kan få den gevinsten, men går du tilbake til kost med mer karbo, vil den gevinsten blekne raskt, fordi du bil brenne mer karbohydrat igjen.

Du vil uvergelig gå opp igjen om du går tilbake til "gamle synder", men om du kutter ut store deler av risen, pasta, brød og poteter vil du ikke det. Går du på ketogent kosthold, vil kroppen stoppe vektnedgangen av seg selv når den selv mener det er ok, og holde deg der. Mye fett, ekstremt lite karbo, gjør kroppen din til en super utholdende maskin, men går du tilbake til karbohydrater igjen, vil den evnen blekne fort. Altså, ditt eget valg. Du er 2o, og har ennå ikke skadet kroppen noe særlig. Gevinsten ved å leve lavkarbo fra nå av kan bli et liv uten sykdom, og et særlig langt liv kan det også bli. Men som du sier, du er 20, og vil vel også leve livet i helgene som du vil
Valget er ditt, men nå har du iallefall litt mer info ) Håper det var greit.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat