Vis enkelt innlegg
Gammel 23-04-10, 23:20   #13
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Er litt skeptisk til ketolysen - help me out of it! :)

Opprinnelig lagt inn av DjangO, her.

Hadde ikke vært litt problem engang og kjøpe alt det du sier, tvert imot, eneste jeg sliter med er å finne sauser som ikke har høyt karboinnhold, ikke er det noe å ha til dette heller forutenom grønnsaker.
du sier INGEN grunn til å holde seg til under 20 karber pr. dag? Hvor mange skal jeg forholde meg til da? og hvorfor mener boka jeg skal holde meg til 20 da? er jo faktisk denne boka\kuren vi har lært av. så hvorfor skulle jeg ønske å bryte reglene?

Jeg drikker vann konstant, leste at man øker forbrenningen med 30% bare 10 minutter etter man har drukket 1/2 liter vann. Noe jeg gjør før hvert måltid, samtidig som jeg har ett glass med vann \ Fun-ligth \ Pepsi max sammen med maten.

Jeg skal ned ca 13-15 KG.. noe jeg fikk beskjed av legen da jeg var på Sesjon for militære, og jeg kan sitere ordrett "Du er overvektig, og skal du klare deg i militære vil jeg anbefale deg og gå ned ca 13-15KG" Noe som er målet mitt.

Jeg sa ikke at du skulle gå over 20, men holde deg til 20, ikke mindre!!! Du sa du lå under 10, det er stor forskjell på under 10 og ca 20. Myyyye grønnsaker du går glipp av da, gitt!

Du skal da ikke kjøpe ferdig saus, gutt, du skal lage den selv av fløte, rømme, creme freiche, stekesky, smelteost og evnt egg. Eller rett og slett bare bruke meierismør, rømme, CF ved siden av kjøttet.
Ovnsbaker du grønnsakene i fløte får du saus der feks.
Det er en egen tråd om saus her inne et sted. Eller sjekk ut Gerds oppskrifter på alt fra kryddersmør via saus/dressing til store middager

Vel, du har en BMI på 28.4, noe som er overvekt, ja, men ikke fedme. Du har nok godt av å gå ned noe og samtidig legge opp til en fornuftig livsstil. Kult at dere er to om det. Gjør ting litt lettere. Jeg har mann og barn med skapet fullt av godteri og potetgull! Ikke så greit når kabro- monsteret vil fores!

Godt du drikker nok, men man trenger ikke overdrive. Legen min sa senest i går at ingen friske mennesker går rundt og er dehydrerte. Vi trenger litt mer i ketose, så det er fint å ha gode drikkevaner!
Bare husk på at kunstig søtstoff kan hindre vektnedgang!