Ketolysekur og vektnedgang
For kort fortelle min historie, er en nå 30 år gammel mann, som hele livet har vært overvektig. De siste ti årene har jeg sikkert lagt på meg 25kg. Og dette er nå målvektnedgangen min. En kompis av meg gikk på ketolysekuren og tok av 37kg på noen måneder - høres ut som noe jeg kunne tenke meg også.
Startvekten var 115.8kg, og midjemål 121cm. Har altså for mye vomfett!
Jeg har i morgen gått 2 uker på kuren, og har nå ei vekt på ca 110.5kg. Jeg går daglige turer på ca 50 min, hvor 2.5km av disse er i lysløype (opp og ned). Jeg spiser pillene mine og prøver holde meg på "den smale sti"..
En typisk dagsmeny består av :
Frokost: 2 egg, 1dl kremfløte, salt/pepper og 3 skiver bacon. Hiver på litt ost og lager omelett av det. Spiser halve ca.
Lunsj: Resten av omeletten ifra frokosten.
Middag: Mixed salat (1 blad isbergsalat, en dæsj paprika, 50g agurk, Fetaost og oliven) + 100-200g kjøtt/kylling.
Kvelds: ikke så ofte jeg har lyst på det, men ostesnacks med surret bacon er f.eks det jeg spiser. Eller 100g jordbær + 1 dl fløte.
snacks: maarud Baconcrisp.1 Dent pastill om dag (for åndens skyld)
Drikke: Vann, te med 1 sukett (de blå), 1 kopp kaffe pr dag (maks!).
Drikker plenty med vann, har tisset lilla på pinnen i halvannen uke og har ifølge samboeren en ånde som kunne drepe noen og enhver.
Jeg føler jeg står temmelig stille med vekt, og midjemålet går ikke ned overhode. Når jeg ser andre steder på forumet at Torkill skriver om folk som går ned 240g pr dag så må jo jeg gjøre noe feil..?! Jeg går nemlig ut ifra at de kg som er gått ned pr nå i hovedsak er vann og urenheter.
Turen min går på ca 50min, og er ca 5km. Holder såpass godt tempo at jeg blir god og varm - puster som en hval.
Er det noen som har noen forslag til hva jeg gjør galt/riktig her? Eventuellt ting jeg kan forandre på? Jeg er dritredd for å gjøre noe feil, og kosten blir derfor veldig ensidig. Jeg er klar over 2 uker kanskje er kort tid, men vekten har stått på stedet hvil siste uken.
|