Huff jeg må bare blåse litt ut her : Jeg er invitert i utdrikningslag til en (ikke spesielt god) venninne. Og forloveden hennes er helt utrolig frekk og lite flink å planlegge! Ho har dannet en gruppe på FB slik at vi kunne komme med forslag.(Gruppen ble danna for flere mnd siden) Og meg og ei anna venninne kom med mange (som vi selv syns) gode forslag. Men alle ble avfeid med sure tilbakemeldinger! Så da gadd ikke vi å engasjere oss mer i den grppen. Og på fredag fikk vi mail om at vi skulle på en villmarksleir! (kjempe kjekt) MEN her kommer mitt problem! Det er ikke noe info om pris! Det er snakk om å måtte leie en buss til og fra! Og hun måtte ha svar innen mandag( imorgen) om hvem som blir med! Jeg sender en mail tilbake der jeg spør etter pris! Får da til svar at det kunne ho ikke gi meg før ALLE har svart.! (tipper at det er flere enn meg som ikke vil si ja før de får en pris likssom) Så jeg sender derfor en ny mail der jeg sier at jeg ikke kan betale mer enn 500 kr for "laget" der 4 måltider og transport er inkl. Men skal selv betale for drikken min! (Forresten så er det ca 2 tima kjøring til den leiren!) Får svar: " Det blir ikke under 600 å det blir ikke 4 måltider innkludert, å transport er vi avhengig av å ordne selv. " (dette er første gang jeg får vite pris) That's it! Ho skrev nesten det samme til ei anna som også sa at ho ikke hadde mulighet til å betale mer enn 500 kr. Er det bare vi som syns at det er utrolig frekt å forvente at noen er villig til å betale mer enn 500 kr for et utdrikningslag??! Jeg skrev jo at jeg syns det var kjedelig at jeg ikke kunne være med hvis det ble dyrere og at jeg ikke gjorde det for å være vanskelig, men fordi at vårt budsjett i tåler mer enn det. Og i og med at vi først no får en pris så er det vanskelig å spare da dette er den 29. mai! Jeg har vært i en del utdrikningslag, men har aldri måttet betale mer enn 500 kr og har alltid blitt forstått når jeg har sagt at jeg har ett stramt bdsjett og sånne ting. Her blir ho rett og slett sur fordi jeg TYDELIGVIS for ho er urimelig! Etter jeg mottok den siste mailen skrev jeg tilbake " OK, Lykke til med resten" Ti sec etter står det pluselig på statsen hennes på FB : noen her i denne verden vet ikke hva epati er, og synest det er kjekkere og irrtere seg over urelevante ting som ikke omfatter de selv! å hvite 100% hvordan ett annet menneske har det er så og si ummulig hver enkelt person føller og kjenner hver enkelt opplevelse forskjellig Følte meg truffet ja! (regner med ho mener EMPATI og ikke EPATI, som jeg ikke aner hva betyr!) Pliiiiiiiis svar og gi deres meninger om dette. Føler meg teit samtidig som jeg vet at jeg må vel få lov å være litt gnien! Hadde klart å skrapet sammen mer penger hvis det var ei nær venninne selvfølgelig. Men når forloveden er så BiAtch så har jeg faktisk ikke lyst å gå engang! Etterpå skrive ho på veggen i gruppen at det koster 600 kr. Men hvis det er to stk som har trukket seg vil jo prisen bli høyere, for da mangler jo ho 1200 kr. Som ho eller de andre må dele seg i mellom. Istedenfor 200 kr som de evt måtte lagt ut for oss som ikke kunne betale mer enn 500 kr. Er helt i sjokk altså!