Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-10, 09:19   #7
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er dette min trivselsvekt ?

Om du virkelig er usikker, få en kroppsanalyse på et treningssenter. Jeg synes BMI er litt vanskelig å forholde seg til også, selv om det forsåvidt er en viss sannhet i det at ''normale'' mennesker godt kan bruke BMI som mål, så kan det blir forvirrende for enkelte at slingringsmonnet er så stort.
Men om du måler fettprosenten din, og det viser seg at den er over 30, så er det en veldig god indikator på at vekta di kan påvirke helsen din negativt. Voksne kvinner med fettprosent over 30 vil med stor sannsynlighet også ha fett rundt indre organer, hvilket er posisjonelt sett det farligste fettet.

Men jeg er uenig i at du ikke skal bry deg om hva kjæresten din sier. Uansett om du veier 70 eller 90 eller 110 kg, så er ikke noen av livets perioder mellomstasjoner. Det er faktisk ganske ålreit å kunne like seg selv, tross at man ser det er rom for forbedringer! Ta til deg det fine kjæresten din sier til deg, det behøver ikke å bety resignasjon.
Eksen min viste alltid at han satte stor pris på kroppen min tross da jeg veide over tretti kg for mye, det gjorde livet langt lettere for meg i hvert fall, uten at det endret ønsket mitt om å komme meg ned i en lavere og helsemessig bedre vekt.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat