Sv: Lavkarbo og eksplosivitet
Jeg er overbevist! 
Fra nå av blir det lav-lavkarbo, lchf style. Er voldsomt nysgjerrig på hvordan det påvirker ytelsen for min del! Jeg kan gi en rapport her inne om noen måneder. Jeg har en rar lyst til å en gang løpe marathon. Jeg er 181cm, veier nå 90kg, av det er knappe 11-12kg fett, er vel bygd mer for fart på korte distanser enn marathon. Litt som dvergen Gimli sier i lord of the rings når han har løpt fire dager i strekk og holder på stryke med; "I'm very dangerous on short distances."... Styrketrening har jeg forsøkt nå på lite karbohydrater, og har kjempefremgang, men det er liksom litt enkelt å nå mål innen styrketrening, i hvert fall på det nivået jeg holder på. Og nettopp derfor vil jeg bryte noen barrierer ifm lengre distanser. Elsker å løpe, det er jo et godt utgangspunkt i hvert fall.
Var på seminar med Skaldeman m.fl i Bergen i går, nye kokebøker er i boks, og inspirasjonen og overbevisningen tar bølgen!