Sv: Lavkarbo og eksplosivitet
Takker og bukker for nyttige linker BitTorres! Jeg har nå en lang liste med oppskrifter som skal prøves. Og han svensken er jo noe ekstrem, men god inspirasjon uansett!
Jeg har som tidligere sagt, kjørt et opplegg med i praksis rundt 70gram karber pr dag (maksgrense på 120), dette har jeg gjort en stund (ca siden jan/feb), og så har jeg hatt utskeielsesdag hver lørdag. Altså noe ala the anabolic diet har jeg funnet ut. Det kan virke som at kroppen min har blitt bedre til å forbrenne fett i denne perioden. De siste dagene har jeg spist lite karber, ca 20 gram, og har samtidig trent greit styrke og utoldenhet, 4x4min intervall greien med høy intensitet. I dag spiste jeg 8-10gram karber til sammen med frokost og lunsj, og la ut på en intensiv intervalløkt i firetiden. Økten gikk lekende lett. Det var fristende å korte ned på pausene, og hadde det ikke regnet katter og hunder og middagen ventet hjemme, kunne jeg lett bare fortsatt. Det er klart at en faktor som spiller inn er at formen er blitt bedre i det siste, men følelsen i kroppen i dag var bemerkelseverdig lett. Til avslutning på økten trente jeg noen baseøvelser styrke, easy-peasy det også
Det kan altså virke som at jeg nå merker tendenser til det andre lchf-utøvere/mosjonister beskriver av positive virkninger! Dårlig setning det der, men essensen er altså at det føles bra!