Vis enkelt innlegg
Gammel 29-04-10, 02:47   #1
sukkerhesten
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2010
sukkerhesten er på en erverdig vei

Kun grønnsaker som vokser over bakken?

Er helt ny her men har jo slanket meg i 25 år nå. Er lei av ting som ikke virker for meg, slankepulver, smartbars og av å ikke klare å endre vaner.

Vitale data:
Alder: Over middagshøyden
Vekt: 150 kilo
Høyde: Mangler vel 2 meter i forhold til vekta.
Mål: Vekt under 100 kilo.

Så et innslag om en svenske på Nrk på mandag som hadde halvert kroppsvekten. Skaldeman tror jeg han het. Har hørt om atkins, lindberg og slikt tidligere men aldri gitt det en reel sjanse. Forsøkte en diett 100% uten karbohydrater for vel 5-6 år siden. Holdt den i 8-9 uker før jeg sprakk og atter havnet i sukkerhelvete. På den utrolig korte tiden gikk jeg ned 17 kilo. Var helt sjukt effektivt. Men det var kona som administrerte og ordnet alle måltidene. Jeg bare spiste jeg.

Nå er jeg blitt alene og tar meg av matstell på egenhånd. Det er jo en ny verden.

Når jeg forsøker lese og forstå hvilke grønnsaker og tilbehør jeg kan spise så står det på alle nettsider: Grønnsaker som vokser over bakken.

Javel sier jeg da. Hvilke grønnsaker vokser over bakken? Kan ingenting om slikt. Det har vært kona som har stelt på kjøkkenet.

Men til saken. Har listet opp det jeg nå vet jeg ikke kan spise:

Uspiselig på lavkarbo:

Frukt
Gulrøtter
Poteter
Ris
Pasta
Nepe
Kålrabi
Godteri
Brus
Øl
Is
Bær?

Spørsmål 1:
Hvilke andre grønnsaker er spiselig i en lavkarbodiett?

Spørsmål 2:
Er det slik at jeg kan spise noen form for brød? Pumpernikkel eller noen typer grove hjemmelagde?

Spørsmål 3:
Hvor mange prosent av daglig kostinntak/kalorier kan komme fra karbo uten at effekten blir borte? Hva er maksimal dose rett og slett.

Spørsmål 4:
Er jo veldig glad i ris, potet og pasta. Hjelper det å bruke fullkorn pasta/ris eller må en styre helt vekk fra slikt?

Spørsmål 5:
Blir det en vane å spise feks egg og bacon uten brød og tomatbønner?

Spørsmål 6:
Til alle dere som har gått ned masse. Har dere lagt inn feks en dag i uken hvor dere kan spise potet eller ris? Eller er slikt noe vi skal slutte med for all fremtid?

Håper det er mange flinke mennesker som kan hjelpe meg igang slik at jeg kan starte mitt nye regime nå 1 mai. Lærte en gang av en klok dame at en skal aldri starte noe nytt på en mandag.

Sist redigert av sukkerhesten : 01-05-10 kl 22:31.
sukkerhesten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo?? Svar med sitat