Vis enkelt innlegg
Gammel 29-04-10, 10:00   #22
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Drikking av vann

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Drikker man 2-3 L vann ( inklusive det som er i maten (frukt etc) ) har man ikke problemer.
Torkil

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Væske er væske, om det er vann, te, kaffe, sukkerfri brus , væske i grønnsaker! etc. Altså er det ikke tale om å drikke 3 l postevann for å "komme i himmelen"
Vennlig Hilsen
Torkil

Opprinnelig lagt inn av lillefixen, her.

Jeg var hos legen pga. hjertebank/høy puls og fikk vite at jeg hadde høyt blodtrykk.. Grunnen var at jeg hadde drukket for MYE vann og "skylt ut" en del salter fra kroppen... Så det er ikke bra å drikke for mye vann heller... 2 liter om dagen er en grei tommerfingelregel, utover det drikker man hvis man er tørst eller hvis urinen er mørk, som en annen nevnte lenger oppe... Ellers lar man være..

Kan det bli klarere??? Torkil er lege og mannen bak boken "Slank med ketolysekuren"!
Man trenger ikke gå å småsippe vann hele dagen! Hva i all verden er vitsen med det?

Og ja, vi er mange som ikke klarer å drikke så mye vann. Det er ikke godt, jeg blir kvalm av det og jeg har prøvd alt dette med å dytte vannet fullt av sitron, agurk, appelsin osv. Hjelper ikke en døyt! Jeg er lite tørst og drikker når jeg MÅ, ikke fordi noen tror alle må drikke like mye som dem!

Jeg er sykepleier, jeg vet at væske er viktig, men jeg vet også at overdrevet inntak av væske kan gi alvorlig elektrolyttforstyrrelse og hjerteproblemer! Jeg kommer aldri til å presse i meg drikke! Er jeg i syden eller det er veldig varmt, drikker jeg mer fordi jeg blir tørst. Er jeg ikke tørst, drikker jeg ikke!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat