Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst
Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.
Det har gått relativt bra idag. Bortsett fra at jeg har vært skikkelig sulten. Startet med en sjokoladebar til frokost. For meg som er vant til at frokosten er det kraftigste måltidet, var dette på en måte litt tynt. Men smaken var grei nok. Til lunsj var jeg kjempesulten og etter å ha spist couscous med salat var jeg fremdeles litt sulten. Men denne også var god. Så sultet jeg meg til et stykke utpå dagen da jeg spiste sjokoladekjeks, ikke fullt så gode. Til middag har jeg hatt ovnsbakt torsk og masse lovlige grønnsaker. Endelig mett. Tror jeg får lære av dette og ha med meg litt kalde, kokte grønnsaker på jobb i morgen. Muligens er det bare en tilvenning til det nye kostholdet.
Jeg husker også starten som litt vanskelig.. Pass på at du er NØYE med å spise hver tredje time, at du får i deg masse grønnsaker og at du drikker MYE! Grønn te eller vann eller farris er jo best. Du kan spise grønnsaker ti alle måltider om du vil det, vet du. Personlig favoritt er myntete=) Jeg tror ikke jeg ville startet med en bar til frokost, for jeg blir fortere sulten igjen av dem. Kakao? eller chocolate cereals? eller kjeks.. Nei du likte ikke dem. Hm. Jeg liker dem godt jeg.
Også kan jeg godt forstå at å gå fra ketolyse til ED er hardt, for ketolyse er en ganske mettende diett, med høyt kalorinivå. ED er både en lavkarbo og lavkalori-diett, og det gjør at man sikkert kan bli litt sliten. Pass på at du ikke overanstrenger deg de første ukene, inntil du føler deg bra. Til slutt går det over. Da merker du nok at du klarer mer. Bare kjemp deg gjennom starten=)
|